Skip to content

The Social Habit content plan

Je vindt social media leuk. Je besteed er geen uren aan, maar je bent er wel graag mee bezig. Vaak plaats je iets spontaan en maak je snel even een foto. Hup een filtertje erover en klaar ben je. Op drukke dagen ben je wat minder ‘online’ actief. Je hebt er nu echt even geen tijd voor. Onregelmatig plaats je eens wat. Vaak berichten met dezelfde soort teksten omdat je even door je inspiratie heen bent, of omdat je niet zo goed durft te zeggen wat je graag zou willen zeggen. 

"Online ondernemen doe je met een plan."

Je website heeft ook wat achterstallig onderhoud nodig. Die to do komt nog wel een keer… Tenslotte gaan offline de zaken goed. Een branchegenoot die je online volgt lijkt het tip-top voor elkaar te hebben. Een mooie duidelijke website, een goed verhaal en leuke inspirerende content op social media. Die zal vast zeeën van tijd hebben denk je bij jezelf.

Quote-tsh

Ben jij goed online zichtbaar?

Je bent goed online zichtbaar als je consistent online aanwezig bent en dat maakt het makkelijker met een content plan. Wees niet bang, je hoeft echt niet iedere dag om 08.00 iets te posten en het moet al helemaal niet als een verplichting voelen, maar als je de ene week heel zichtbaar bent om vervolgens weer een paar weken onzichtbaar te zijn dan levert dat niet bepaald de beste resultaten op.

Waarom moet je aan de slag met een content plan?

The Social Habit content plan

Plan de campagne dus! We gaan stoppen met af en toe wat plaatsen en we gaan gericht aan de slag met een contentstrategie, ook wel genoemd het content plan. Met het content plan van The Social Habit krijg je houvast, structuur en zelfs lol in het bedenken en maken van nieuwe content. 

worksheet2
content-kalender
worksheet

Wat zit er in het content plan?

Hoe gaan we te werk?

Kick off brainstorm

Waar loop je tegenaan op het gebied van online zichtbaar zijn? Waar zou je naar toe willen, wat wil je van mij leren?

Finding your WHY

Zonder ‘purpose’ kunnen we geen goed content plan maken. We gaan deze (nog) scherper maken zodat we een sterke basis kunnen neerleggen voor het content plan.

Content brainstorm

Wat wil je wel en niet delen? We verzinnen samen 3 tot 5 content pijlers. Gaan brainstormen over de invulling hiervan en verwerken dit in The Social Habit content kalender template.

Work it!

Samen gaan we het plan werkbaar maken. Wat voor mij werkt hoeft niet voor jou te werken. We gaan samen op zoek naar een werkwijze die bij jou past.

Boost your creativity

Na 3 maanden intensieve begeleiding vanuit mij moet je het toch echt zelf gaan doen. Ik leer je hoe je eenvoudig nieuwe content kunt bedenken, maken en plaatsen.

Lean back and Reflection

Na 3 maanden krijg je inzicht in wat voor content wel en minder goed scoort. Ik help je de statistieken begrijpen en kom met een voorstel waarmee je de komende maanden zelfstandig mee aan de slag kunt gaan.

€249,- per maand excl. BTW

Review danielle
Review the social habit content plan
voorbeeld case happy age
voorbeeld case dennis
voorbeeld case suzy

Waarom is een contentstrategie belangrijk?

Zonder grip op de content die je online verspreid raak je stuurloos op het web.

Je wilt dat klanten jouw kennen, maar jij wilt ook weten wie je klanten zijn zodat je kan inspelen op hun behoefte. Om wederzijdse verbinding aan te gaan moet je online zichtbaar zijn.

Je bent helaas niet de enige met een fantastisch bedrijf. Voor een unieke positionering heb je een plan en een goed verhaal nodig.

Met een strategisch plan kom je erachter wat voor jou online wel en niet werkt. Ieder bedrijf is anders, iedere doelgroep is anders. Door je content te analyseren en te optimaliseren biedt je meer waarde en bouw je aan een duurzame relatie met potentiële klanten. 

Zonder grip op de content die je online verspreid raak je stuurloos op het web.

Je wilt dat klanten jouw kennen, maar jij wilt ook weten wie je klanten zijn zodat je kan inspelen op hun behoefte. Om wederzijdse verbinding aan te gaan moet je online zichtbaar zijn.

Je bent helaas niet de enige met een fantastisch bedrijf. Voor een unieke positionering heb je een plan en een goed verhaal nodig.

Met een strategisch plan kom je erachter wat voor jou online wel en niet werkt. Ieder bedrijf is anders, iedere doelgroep is anders. Door je content te analyseren en te optimaliseren biedt je meer waarde en bouw je aan een duurzame relatie met potentiële klanten. 

FAQ

Het The Social Habit brand book is een visueel template waarin jouw social identiteit staat gewaarborgd. Denk hierbij aan huisstijlkleuren, tone of voice, beeldmateriaal.
Met een brand book zorg je dat je hele online identiteit met elkaar klopt. 

Content pijlers zijn onderwerpen die richting geven aan je uitingen. Content pijlers kunnen in lijn staan met je persoonlijke kernwaarden of passend zijn op de branche waarin je werkzaam bent.

De contentkalender is bij ontvangst tot het einde van dit jaar bruikbaar.

Ja! Ik kan je nog zoveel richtlijnen en tools aanreiken, als je zelf niet openstaat om actief aan de slag te gaan met je online zichtbaarheid dan kan ik je niet helpen. Dit traject doen we samen en alleen samen wordt het een succes.

Ja, een strategietraject heeft 3 maanden de tijd nodig om opgezet te worden.

De 3 maanden bestaan uit: uitdenken en opzetten van de strategie (maand 1) uitvoeren van de strategie (maand 2) monitoren van de strategie (maand 3). Na deze 3 maanden ben je good to go om het zelfstandig door te pakken. Het is een investering die zich op langer termijn uitbetaalt in meer zichtbaarheid, meer volgers, een actievere community en meer klanten.

Staat je vraag er niet tussen?

Mail je vraag naar info@thesocialhabit.nl.